wtorek, 6 maja 2014

John Flanagan - Zwiadowcy cz.1 Ruiny Gorlanu (Tomasz Sobczak)

Fabuła

Piętnastoletniego Willa poznajemy w dniu, w którym zostanie zdecydowane kim zostanie w przyszłości. Zostaje przyjęty do tytułowych zwiadowców, tajemniczej grupy ludzi owianych legendą. Jest to pierwsza część serii Zwiadowcy.
Książka jest napisana głównie do młodych ludzi. Przetestowałem na moich (14 i 17) - podobało im się. Mi szczególnie podobał się humor w tej książce. Słuchałem wyprowadzając psa - ludzie się chyba za mną oglądali gdy rechotałem rozbawiony opisem Dnia Wyboru.

Autor

Podobno John Flangan wymyślił historię o zwiadowcach dla swojego syna aby zachęcić go do czytania i dopiero potem ją opublikował. Nasuwa to skojarzenie z Tolkienem, który napisał Hobbita dla swoich dzieci. Na szczęście dla nas pan Flangan jest trochę bardziej płodnym pisarzem niż Tolkien i napisał prawie 20 książek (12 z serii Zwiadowcy). Poniżej film, gdzie mówi o książce po angielsku.
Autor pomógł swojemu synowi i wielu innym młodym ludziom zainteresować się literaturą. Na jego stronie można nawet znaleźć materiały dla nauczycieli - poradnik dla nauczycieli (strona autora).

Lektor

Aktor Tomasz Sobczak ma spory dorobek jako lektor. Czytał między innymi Bankructwo małego Dżeka. Pan Tomek lekko zmienia głos dla każdej postaci oddając charakter i wiek. Jego charakterystyczny głos doskonale nadaje się do tej książki.

Podsumowanie

Książkę wyróżnia ciekawa historia i żywy, dowcipny język autora. Choć historia jest pisana dla młodych ludzi, spodobała się nie tylko moim dzieciom, ale także mnie (szczególnie humor). Również moja żona przesłuchała oba audiobooki, a teraz czyta dalszą historię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz