sobota, 24 maja 2014

Anna Kuraszyńska - Nawyk wytrwałości (Marcin Fugiel)

Strategia małych kroków do wytrwałości

Wstęp

Dziś postanowiłem dodać trochę treści do tamtej recenzji pisanej w drodze do Hiszpanii (zostawiam ją poniżej). Sam przesłuchałem ten poradnik, a moja żona część dotyczącą odchudzania. Mam w związku z tym parę nowych przemyśleń.

Treść

Książka jest podzielona na kilka części:
Realizacja celów oparta na strategii małych kroków - wyjaśnia metodę opisaną w książce i jest wstępem do kolejnych części.
Wyjście z nałogu - opis zerwania z nałogiem na przykładzie palenia.
Idealne ciało - strategia małych kroków w procesie odchudzania.
Wymarzona praca - jak zdobyć i utrzymać idealną pracę.
Szczęśliwe związki - jak rozpocząć i utrzymać taki związek.
Zakończenie. Życie w dualistycznym świecie - Na koniec autorka pisze o różnicy pomiędzy szczęściem pochodzącym z zewnątrz (np. od innych ludzi) od tego, które mamy wewnątrz i które jest niezależne.

Wady

Autorka kilkakrotnie zachęca do modlitwy, co może odstręczać ateistów. Robi to jednak nie jako wyznawca zachęcający do swojej religii, ale jako psycholog opisujący działającą metodę.
Osobiście jestem zwolennikiem szybkich działań. Np. palenie rzuciłem od razu z dnia na dzień i nie palę już od lat. Może jednak niektórzy potrzebują metody małych kroków. Nie ważne jak, ważne aby działało.
Moja żona, która słuchała części: Idealne ciało, odebrała ją jako kryptoreklamę. Rzeczywiście autorka wspomina kilka artykułów z nazwy producenta.

Podsumowanie

Poradniki oceniam po tym jaki wpływ miały na moje życie. Nie powiem, że ten nie miał żadnego wpływu, ale nie był on zbyt duży. Metoda małych kroków nie jest chyba dla mnie.


Pierwsza recenzja z 25 maja

Dziś taka krótka recenzja pisana w drodze do Hiszpanii. Przy okazji wypróbuję aplikację Bloggera na moim androidzie. Jako miłośnik audioksiażek mam iPoda wypełnionego po brzegi. Jedną z pozycji jest Nawyk wytrwałości.
Książka ta podzielona jest na kilka części. Np. pierwsza mówi o nałogach. Autorka opisuje jak to się dzieje, że tracimy początkowy entuzjazm i co z tym zrobić. Podaje też dlaczego strategia małych kroków może okazać się najlepszym rozwiązaniem.
Lektor czyta z zapałem i zachęcająco.
Książkę można kupić dziś za pół ceny na ebookpoint.pl 10 zł zamiast 20
http://ebookpoint.pl/ksiazki/nawyk-wytrwalosci-jak-go-wyksztalcic-metoda-malych-krokow-anna-kuraszynska,nawykw.htm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz