niedziela, 11 maja 2014

Audiobooki do biegania

Właśnie jadę do parku pobiegać. Biegam trochę ponad rok. Ostatnio przygotowuję się do pół-maratonu. Jak na razie przebiegłem 13 km. Dziś będę się starał zrobić kilometr więcej czyli 14.
Ale chciałem pisać oczywiście o audiobookach, czyli o czymś co uwielbiam robić - słuchać. Na początku jak większość biegaczy słuchałem muzyki. Poniżej moja lista na Spotify jakby ktoś chciał skorzystać. Jednak najlepiej biega mi się z słuchając audiobooków. Pozostaje jednak pytanie: jakie audiobooki są najlepsze do biegania?

Audioksiążki do biegania

Z mojego doświadczenia wynika, że najlepiej do biegania nadają się dwa rodzaje audiobooków. Pierwsza grupa to te tak ciekawe, że słuchając ich zapominam o wysiłku i skupiam się na akcji. Druga grupa to te mające motywującą treść.
Z drugiej strony nie nadają się do biegania, ani na siłownię słuchowiska. Dlaczego? Słuchowiska zawierają różne dźwięki (gdy np. biegniesz wzdłuż ulicy, a w słuchowisku słyszysz klakson - może to cię skołować) oraz różne poziomy głośności (w słuchowiskach aktorzy grają i czasami szepczą, a trudno jest ćwiczyć w głośnym miejscu i co chwila regulować coś przy odtwarzaczu).

Z jakim książkami biegałem?

Obecnie słucham Live to Tell Lisy Gardner, po polsku Dziecięce koszmary (ach te polskie tłumaczenia). Mam konto na audible.co.uk, płacę £7.99 na miesiąc i mam jednego audiobooka za to. Najlepszy z tych kupionych na audible do biegania to autobiografia Arnolda Schwarzeneggera. Gdy tak człowiek biega lub ćwiczy to czasami użala się nad sobą. Ale gdy biegając słuchałem Arnolda, który ćwiczył po parę godzin już jako młody i po treningach nie był wstanie jechać rowerem. Później (już w Ameryce) pracował w budowlance, ale każdego dnia ćwiczył, a wieczorami jeszcze studiował. Szczególnie pierwsza część książki sprawiała, że każda moja wymówka, aby odpocząć wydawała mi się niestosowna. Tak dobrze mi się biegało z tą książką, że przesłuchałem ją dwukrotnie i naprawdę polecam jako motywującą biografię.

Jakie mnie zniechęcały do biegania?

Zacząłem kiedyś słuchać książki Okręt (Das Boot) Lothara-Günthera Buchheima. Strasznie pesymistyczna, przestałem słuchać. Nie chcę powiedzieć, że to zła książka, ale że nie nadaje się do słuchania podczas ćwiczeń.

Zastanawiam się nad...

Na stronie audioteki jest kilka takich audiobooków, jak np. Historie zwycięzców, ale nie wiem czy to dobre. Napisane przez trenerkę Iwonę Habę, więc chyba motywujące. Może ktoś już słuchał jej książek (na audiotece jest ich prawie 20) i może coś na ich temat powiedzieć?

Total Recall: My Unbelievably True Life Story £23.25
Biografie sportowców - Historie zwycięzców 22,90 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz