sobota, 5 lipca 2014

Pierce Brown - Red Rising (Tim Gerard Reynolds)

Pierwszy tom trylogii

Treść

Audiobooka kupiłem w promocji w Humble Audiobook Bundle 2. Książka opowiada o "Czerwonym" (tytułowym Red), który podając się za "Złotego" wstępuje do szkoły, która przygotowuje Złotych do rządzenia. Szkoła to jedno wielkie pole bitwy, które ma wyłonić przywódcę. Tak więc nasz bohater Darrow jest swego rodzaju Konradem Wallenrodem, który ma wejść w szeregi Złotych i pokonać ich od środka.

Lektor

Tim Gerard Reynolds czyta naprawdę dobrze. Tutaj próbka jego głosu: Audiobook Month - Tim Gerard Reynolds.
Na samym końcu audiobooka można posłuchać pieśni (ważny fragment fabuły, w tekście pojawia się dość wcześnie) wraz z muzyką.

Polska wersja

Można już kupić książkę oraz ebooka po polsku. Brakuje jeszcze audiobooka. Uważam, że to byłby dobry wybór do nagrania. Szczególnie dobrze wyobrażałbym sobie Jacka Rozeneka jako lektora tej książki.

Podsumowanie

Podszedłem do książki dość nieufnie. Gdy rozdają audiobooki za grosze, nie mogą przecież one być dobre. A jednak. Z początku troszkę nudnawe były opisy życia Czerwonych górników, ale gdy tylko akcja przeniosła się do szkoły dla Złotych to nie mogłem się oderwać. Naprawdę dobra książka.

Pierwszy tom za darmo

To naprawdę dobra strategia sprzedaży. Gdy autor jest nieznany może warto dać jego pierwszą książkę (audiobooka) za darmo (lub prawie darmo). Zarobek będzie z pozostałych tomów. Kupiłem tego i raczej kupię pozostałe. Wciągnąłem się.
Podobnie było z Betrayal napisanym przez Aaron Allston. Jest to pierwsza część cyklu 9 książek z uniwersum Star Wars (Legacy of the Force). W tamtym czasie można było dostać audiobooka i ebooka za darmo. Pobrałem, przesłuchałem i kupiłem pozostałe 8 części.
Może nasi wydawcy audiobooków mogliby zrobić tego rodzaju promocję. Np. przez miesiąc pozwolić na darmowe ściągnięcie pierwszego tomu cyklu Pan lodowego ogrodu albo kryminałów Camilli Läckberg.
Audioteka pozwala na ściągnięcie pierwszego rozdziału wielu książek: Bezpłatny rozdział, co jest dość podobne do tamtych promocji, choć nie zawsze pierwszy rozdział jest ciekawy.

Recenzja polskiego audiobooka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz