wtorek, 4 listopada 2014

Ewa Karolczak - Niemiecki na obcasach (Nicole Krohn-Nadarzyński, Carina Rasek, Sławomir Grubert, Jacek Kaczmarski)

Kurs niemieckiego dla średniozaawansowanych

Treść

Kurs dla początkujących, wiecznie początkujących, średnio zaawansowanych i tych co już nie raz zaczynały. Kurs niemieckiego dla dziewcząt i kobiet (zrecenzowałem też kurs angielskiego dla mężczyzn: Angielski pod krawatem).
Zawiera 30 lekcji podzielonych na 3 części:
  1. Pogaduchy - czyli dialogi po niemiecku
  2. Słówka do torebki - słownictwo z dialogu
  3. Coś do większej torebki - dalsze słownictwo z dialogu.

Już pierwsza lekcja uczy jak rozmawiać o zakupach (Shoppen in Berlin), druga o kaloriach (Kalorien verstehen), potem o urodzinach (Geburtstag), horoskopach (Horoskop), flirtowaniu, randkowaniu i zakochiwaniu się (Flirten, Daten, Verlieben).
Kurs przypomina też gramatykę języka niemieckiego. Nie należy jednak spodziewać się regułek gramatycznych, a tylko (albo aż) danego zagadnienia gramatycznego użytego w praktyce. Np. druga lekcja uczy rozmawiać o kaloria i jednocześnie przypomina zagadnienia gramatyczne co do czasowników zwrotnych.

Na ile potrafię ocenić kurs niemieckiego?

Muszę powiedzieć, że to kurs idealny dla kogoś takiego jak ja. Znałem niemiecki dość dobrze (czytaj: dogadywałem się), ale 9 lat temu przyjechałem do Anglii. Wtedy z przymusu musiałem zakończyć naukę niemieckiego, a skoncentrować się na angielskim. Wystarczyło jednak abym trochę posłuchał tych nagrań i od razu zaczęło mi się przypominać zarówno słownictwo jak i gramatyka.

Podsumowanie

Kurs z pewnością przypadnie do gustu płci pięknej uczącej się niemieckiego. Niemniej nie są to wcale dialogi blondynek o modzie i randkach (przynajmniej nie w większości ;-), tak więc i mężczyźni mogą użyć tego kursu (np. jak ja do odświeżenia).

Niemiecki na obcasach (audioteka.pl) 19,90 zł
Niemiecki na obcasach (ebookpoint.pl) 19,90 zł 7,96 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz