wtorek, 30 grudnia 2014

James Patterson, Peter de Jonge - Droga przy plaży (Zbigniew Zapasiewicz)

Zbrodnia i proces

Treść

Na boisku koszykówki spotykają się miejscowi jak i przyjezdni bogacze z Nowego Jorku. Dochodzi do szarpaniny, ale wszystko kończy się dobrze. Niestety później ginie 3 białych surferów. Tom Dunleavy wraz ze swoją byłą dziewczyną podejmuje się obrony czarnego Dante Halleyville.

Sposób napisania

Książka jest bardzo ciekawa, ale napisana w sposób, który troszkę utrudnia słuchanie. Narrator się co chwila zmienia i poznajemy dalszą treść z jego punktu widzenia. Autor na samym początku jednak zastrzega, że bohaterowie (narratorzy) mogą mieć słabą pamięć czy wręcz upiększać fakty. Z tego powodu na początku trochę mi się mieszało, kto teraz mówi. Czy to jest kobieta, czy mężczyzna, czy czarny, czy biały?

Lektor

Zbigniewa Zapasiewicz i jego charakterystyczny głos bardzo dobrze oddaje treść książki. Szkoda jednak, że dla postaci damskich, szczególnie Kate Costello (była dziewczyna Toma Dunleavy) nie wzięto lektorki. Gdy słuchałem jadąc samochodem i nie usłyszałem, że teraz narratorem będzie Kate przez jakiś czas myślałem, że to mężczyzna.

Postacie

Aby ułatwić zrozumienie fabuły warto zapoznać się przed rozpoczęciem słuchania z głównymi postaciami (narratorami):
  • Tom Dunleavy - miejscowy adwokat
  • Kate Costello - była dziewczyna Toma (właśnie wróciła zrezygnowawszy z pracy na Manhattanie).
  • Dante Halleyville - czarnoskóry koszykarz, przed którym kariera w NBA stoi otworem

Spotify

Słuchając tego audiobooka testowałem przy okazji możliwość słuchania audiobooków przez Spotify.

Znalazłem tego audiobooka (opis znajdowania audiobooków jest tutaj: 288 audiobooków w Spotify) i dodałem go (album) jako listę. Następnie po przesłuchaniu kolejnych plików kasowałem te wysłuchane. W ten sposób nie traciłem pozycji gdzie słucham. Spotify działa dość dobrze, bo zapamiętuje miejsce gdzie zatrzymaliśmy odtwarzanie i potem zaczyna od tego miejsca. Działa to niestety tylko wtedy gdy nie słuchaliśmy w międzyczasie niczego innego (jak np. muzyki). Tak więc warto dodatkowo stosować metodę listy i usuwania przesłuchanych plików. Podsumowując: nie jest to idealny sposób na audiobooki, ale da się słuchać.

Droga przy plaży (audioteka.pl) 25,00 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz