środa, 24 grudnia 2014

Philip K. Dick - Człowiek z wysokiego zamku (Grzegorz Pawlak)

Jestem fanem fantastyki, jednak nigdy nie mogłem przemóc się do Philipa K. Dicka. Fakt, zacząłem dość niefortunnie od VALIS i to spowodowało, że pozostał mi trwały uraz do tego autora.
Ale również kolejne próby zaprzyjaźnienia się z „Dostojewskim SF” jakoś nie zbliżyły nas do siebie. Dość szybko, zaczynałem się nudzić albo traciłem wątek przeskakując co nudniejsze strony.
Do sięgnięcia po „Człowieka z Wysokiego Zamku” przekonało mnie nazwisko lektora - Grzegorz Pawlak. Liczyłem na to, że słuchając uda mi się bardziej wniknąć w książkę, zrozumiem jej wyjątkowość i dowiem się o co właściwie chodzi. Ciekawiło mnie też jak lektor wypadnie w cięższym repertuarze.
Czy sprostał temu wyzwaniu? Trudno powiedzieć. Na pewno nie schodzi poniżej pewnego (bardzo wysokiego) poziomu. Mimo wszystko słuchając gdzieś z tyłu głowy miałem i pingwina Skippera i Jakuba Wędrowycza.
Słuchanie Człowieka z Wysokiego zamku wymaga momentami sporego zaangażowania. Dick pisał książkę radząc się chińskiej Księgi Przemian I-cing a fabuła dzieje się w trzech różnych rzeczywistościach. Do tego sążniste przemyślenia bohaterów- to nie jest literatura stricte rozrywkowa. Tym bardziej cieszy, że Rebis nie unika cięższych gatunkowo tytułów.

Wydawnictwo: Rebis
czyta: Grzegorz Pawlak
czas trwania 9 godz 49 min

autor recenzji: Krzysztof Chimkowski

Człowiek z Wysokiego Zamku (audioteka.pl) 34,90 zł
Człowiek z Wysokiego Zamku (virtualo.pl) 34,90 zł 25,90 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz