piątek, 25 kwietnia 2014

Harlan Coben - Niewinny (Jacek Rozenek)


Treść

Typowa książka Harlana Cobena. Bohater przeżył coś strasznego i po latach starania się aby ułożyć sobie życie przeszłość powraca. Jak ktoś lubi te kryminały/sensacje to pewnie i ta mu się spodoba (nie musicie czytać dalej). Dla tych, co nie lubią schematów (ja się do nich zaliczam) mam parę dodatkowych słów.

Wady

Podszedłem do tej pozycji trochę nieufnie (jak powyżej: nie lubię schematycznych powieści). Dodatkowo książka była pisana w 2005 czyli dwa lata przed pierwszym iPhonem (czerwiec 2007) i używa "wideotelefonu" jako ważnego elementu w powieści. Bohaterowie uczą się go używać, a autor z detalami opisuje sposób przesyłania zdjęć i filmików. Niestety ten element książki zestarzał się najbardziej i jest po prostu anachroniczny. Trochę pretensji mam też do tłumacza, bo kto tłumaczy nazwy posiłków w McDonalds?
Mamy tutaj typowy schemat tego autora - była striptiserka/prostytutka zaczyna życie na nowo, ale przeszłość ją dopada (podobny motyw choćby w książce tego samego autora "Zostań przy mnie"). Jest to typowa schematyczna bohaterka (typu prostytutka ze złotym sercem).

Audiobook

Jacek Rozenek czyta rewelacyjnie. Lubię tego lektora, słuchałem Pana Lodowego Ogrodu w jego wykonaniu. To chyba najlepsza rzecz w tej audioksiążce. Zauważyłem, że dobry lektor potrafi poprawić nawet słabsze książki.

Podsumowanie

Książka to typowy "Harlan Coben" i jeżeli lubisz jego książki to i ta ci się spodoba. Fabuła na pewno nie jest nudna i sporo się dzieje, dużo też zagadek i nagłych zmian akcji. Ja wysłuchałem tego ciekawy jak się historia zakończy, ale chyba teraz muszę sobie trochę odpocząć od tego autora.

Niewinny (audioteka.pl) 25 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz