piątek, 31 stycznia 2014

Jo Nesbø - Pentagram (Tadeusz Falana)

Moje próby czytania (słuchania) Jo Nesbø

Jest to moje drugie podejście do Jo Nesbø. Najpierw próbowałem słuchać pierwszej jego książki - Człowiek nietoperz, ale po prostu się znudziłem i nie poznałem jej do końca. Podobnie moja żona. Tak więc pieniądze wydane na tamtego audiobooka jakby wyrzucone w błoto. Inni jednak się zachwycają tym autorem. Kilka takich głosów przyznało, że jego wcześniejsze książki są trochę słabsze. Tak więc postanowiłem spróbować jeszcze raz i zacząłem od Pentagramu (w planach mam też Policję - podobno najlepsza książka).

Treść

Wracając do Pentagramu. Książka ciekawa, postacie nieszablonowe (choć główny bohater to typowy policjant alkoholik). Dodatkowym atutem są  w zasadzie dwie główne kryminale akcje: poszukiwanie seryjnego mordercy oraz mafii policjantów szmuglującej broń. Oczywiście jest też sporo wątków osobistych.

Wady

Główny bohater jest dość schematyczny. Bo przecież ile już było postaci tego typu w książkach i filmach. Typowy schematyczny policjant z nałogami i trudnościami w nawiązaniu stałego związku z kobietami. Dodatkowo w książce jest pełno brudu. Sam bohater jest brudny. Jak się ma dobrą wyobraźnię to można wręcz poczuć te smrody.

Lektor

Audiobook jest dość słaby ze względu na lektora. Pan Falana czyta jak komputer, bardzo monotonnie.

Podsumowanie

Historia ciekawa na tyle, że pomimo słabego lektora i stereotypowego bohatera przesłuchałem z zainteresowaniem. Chyba jednak zrobię sobie przerwę zanim przesłucham zakupionego kolejnego audiobooka czyli Policję (oczywiście z Harrym Hole’em).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz