piątek, 8 sierpnia 2014

Harlan Coben - Sześć lat później (Krzysztof Gosztyła)

Przeszłość wraca po tytułowych 6 latach

Treść

Sześć lat temu Jake obserwował swoją ukochaną wychodzącą za mąż za innego. Mimo, że nie rozumiał jej decyzji zgodził się nie szukać kontaktu. Wprawdzie nie zapomniał, ale dotrzymywał słowa do dnia, kiedy przeczytał nekrolog jej męża Todda.

Książki Cobena

Harlan Coben ma swój sposób pisania. Jego książki chyba zawsze mówią o przeszłości, która powraca. Są o tajemnicach z przeszłości wypływających na wierzch. Najczęściej są dość schematyczne. Podobnie jest i tutaj. Główny bohater postanawia odnaleźć ukochaną z przeszłości, a to zadanie okazuje się być niemal niemożliwe. Akcja rozwija się bardzo powoli, ale i tak trzyma w napięciu. Autor mimo schematu potrafi zbudować "prawdziwe" postacie i ciekawie wieść fabułę.

Lektor

Krzysztof Gosztyła świetnie oddaje styl tej książki oraz rozterki głównego bohatera. Sprawił, że zapominałem, że słucham audiobooka - czułem się jakby to mnie Jake się zwierzał.

Wady

Lektor czyta momentami dość wolno. Nie jest to problemem dla mnie, wręcz przeciwnie wydaje mi się, że doskonale oddaje to stan umysłu głównego bohatera - człowieka, który jest skołowany całą tą dziwną sytuacją.

Podsumowanie

Jak zwykle u tego autora akcja trzyma w napięciu, a postacie są realistyczne. Audiobook jest dobry zarówno dla fanów Cobena jak i tych, którzy chcieliby dopiero poznać tego autora.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz